Flot donation fra Fonden for Fynske Bank til Sydfyns Billard Klub

Glæden var stor i Sydfyns Billard Klub, da konsulent Henrik Bo Jensen fra Fonden for Fynske Bank kikkede forbi billardklubbens lokaler i Tved Hallen med en donation på kr. 35.000,-, til indkøb af et nyt carambolebord.

Det gamle bord, som var over 50 år gammel, levede ikke op til den præcision, som det kræver inden for billardsporten.

Der har været sparet op de senere år til et nyt bord, så med donationen fra Fonden for Fynske Bank gik opfyldelsen hurtigere i orden.

Helt “nyt” var bordet dog ikke. Firmaet Søren Søgaard leverede det direkte til billardklubben, efter det i 14 dage havde været brugt til verdensmesterskaberne i 3-bande carambole i Randers.

Kun et billardbord af den ypperste kvalitet bruges til sådanne begivenheder.

Det er ikke helt billigt at anskaffe sig et turneringsbillardbord, som i dag koster kr. 75.000,- og for en klub som Sydfyns Billard Klub, er det en større udskrivning, så den flotte donation fra Fynske Bank Fonden er modtaget med stor glæde.

Der spilles primært keglebillard i billardklubben, hvor man også har 4 kegleborde, men mange medlemmer deltager også i carambole turneringer. Klubben har også mange dygtige vietnamesere som medlemmer. De spiller primært carambolebillard. I Vietnam er carambolebillard meget stort og den ene finalist ved verdensmesterskabet i Randers var faktisk fra Vietnam.

Sydfyns Billard Klub er et af landets mest aktive klubber og medlemmerne spiller både med i individuelle turneringer samt i holdturneringer. Billardklubben har således både et 1. divisions hold samt et 3. divisions hold i keglebillard. Der spilles på alle niveauer, så selv om man er nybegynder, så kan man få stor glæde af billardsporten, som passer til alle aldre.

Seneste kommentarer

18.09 | 11:22

Hej Sydfyns Billard Klub. Vi er et par stykker, som spiller billard i Strammelse Brugerlaug. Vi har snakket om, at vi gerne vil besøge jer og se klubben. Vi vil helst komme på besøg, når der spilles.

20.07 | 07:46

Reserve på alle hold..har bil..
Tel 28978703

18.07 | 11:33

Jeg kan godt være reserve til O.B. Jeg er gået på efterløn.

16.08 | 09:57

Tilbyder mig som reserve til OB hold(ps:ikke i fodbold)

Del siden